ARhus is het nieuwe open kenniscentrum in Roeselare, een samenvoeging van de vroegere afdelingen van de openbare bibliotheek. ARhus profileert zich echter breder dan de klassieke bibliotheek. Verbinden, vernieuwen en ondernemen zijn hun kernwoorden.
Tijdens de bouw- en inrichtingsfase werd beslist om het interieur van de jeugdafdeling nog niet volledig in te kleuren met belevingsmeubilair. Op die manier wilde ARhus de mogelijkheid creëren om het gebruik door de bezoekers in een latere fase te evalueren en te verbeteren. Nu de belevingsbibliotheek een tijdje open is en de eerste gebruikerservaringen geëvalueerd zijn, wil ARhus de uitwerking van het belevingsmeubilair en de signalisatie van de jeugdafdeling aanpakken.
Hoe gaan we ons verbinden met de jeugd? Hoe gaan we ze informeren?
Dit was één van de vragen waarmee ARhus naar ons toe stapte. Naast het nieuwe belevingsmeubilair, die werd ontworpen door onze partner Urbanize, moeten we de jonge bezoekers ook begeleiden tijdens hun zoektocht doorheen de verschillende thema’s.
Op maat van de jongeren creëerden we een familie van prikkelende en optimistische wezentjes – de Kennies – voor elk thema ééntje. Deze werden op verschillende plaatsen doorheen de afdeling aangebracht en worden ingezet via online en offline communicatie met de jeugd.
—
Hartelijk dank
Urbanize: Interieurarchitecten
Hannes Verstraete en Michiel Devijver: Fotografie
Tijdens de bouw- en inrichtingsfase werd beslist om het interieur van de jeugdafdeling nog niet volledig in te kleuren met belevingsmeubilair. Op die manier wilde ARhus de mogelijkheid creëren om het gebruik door de bezoekers in een latere fase te evalueren en te verbeteren. Nu de belevingsbibliotheek een tijdje open is en de eerste gebruikerservaringen geëvalueerd zijn, wil ARhus de uitwerking van het belevingsmeubilair en de signalisatie van de jeugdafdeling aanpakken.
Hoe gaan we ons verbinden met de jeugd? Hoe gaan we ze informeren?
Dit was één van de vragen waarmee ARhus naar ons toe stapte. Naast het nieuwe belevingsmeubilair, die werd ontworpen door onze partner Urbanize, moeten we de jonge bezoekers ook begeleiden tijdens hun zoektocht doorheen de verschillende thema’s.
Op maat van de jongeren creëerden we een familie van prikkelende en optimistische wezentjes – de Kennies – voor elk thema ééntje. Deze werden op verschillende plaatsen doorheen de afdeling aangebracht en worden ingezet via online en offline communicatie met de jeugd.
—
Hartelijk dank
Urbanize: Interieurarchitecten
Hannes Verstraete en Michiel Devijver: Fotografie